Sociale vaardigheden en weerbaarheid

Oké op School heeft een specifiek aanbod ontwikkeld rondom ‘Sociale vaardigheden en weerbaarheid’ voor kinderen en jongeren. In de kinderopvang bieden we dit aan via ‘Sterke start’ (samenwerking Triade Vitree en MEE IJsseloevers) in de vorm van ondersteuning en advies op maat.

In het primair- (PO) en voortgezet onderwijs (VO) bieden we individuele trajecten en groepstrainingen op school.

Weerbaarheid

Vindt jouw kind het lastig om voor zichzelf op te komen?
Maakt jouw kind moeilijk nieuwe vrienden?
Is jouw kind erg gevoelig voor wat anderen zeggen en doen?

Weerbaarheid betekent dat je voor jezelf kunt opkomen. Je weet wat je wel en wat je niet wilt en durft dit ook duidelijk te delen met anderen. Soms gaat dit niet vanzelf. Daarom hebben we trainingen en trajecten ontwikkeld om kinderen/jongeren hierbij te ondersteunen.

Trainingen:

Individuele trajecten:

Vraag naar de mogelijkheden bij de intern begeleider in het primair onderwijs (PO) of mentor/zorgcoördinator op het voortgezet onderwijs (VO).

Sociale vaardigheden en zelfvertrouwen

Vindt jouw kind het lastig om contact te maken met anderen?
Denkt jouw kind snel, ‘ik kan het niet’?
Past jouw kind zich snel aan, aan de verwachtingen in zijn/haar omgeving?

Sociale vaardigheden zijn noodzakelijk in omgang met andere leeftijdsgenoten. Ze helpen bij het opbouwen en onderhouden van contact met anderen. Zelfvertrouwen is een gevoel van geloven in jezelf. Het vertrouwen in je eigen kunnen. Dit kan soms best lastig zijn. Daarom hebben we trainingen en trajecten ontwikkeld om kinderen/jongeren hierbij te ondersteunen.

Trainingen:

Individuele trajecten:

Vraag naar de mogelijkheden bij de intern begeleider in het primair onderwijs of mentor/zorgcoördinator in het voortgezet onderwijs.