Pink Perfect

Meiden op het vo
8 Bijeenkomsten
School in de buurt
“Ik denk na over de consequenties van mijn acties.”

Voor wie is de training Pink Perfect?

Pink Perfect is een uitdagende groepstraining voor meiden die willen werken aan hun zelfvertrouwen en weerbaarheid.

Hoe?

Deelnemers trainen met een groep van ongeveer 10 meiden, onder leiding van een vaste trainer. We trainen in een groep omdat deelnemers veel van elkaar kunnen leren. Als het gaat om weerbaarheid kijken we bijvoorbeeld naar lichaamstaal en houding. Ook kijken we video’s waarover we in gesprek gaan met de groep. We geven elkaar tips en oefenen hiermee. Dus naast praten, bewegen we ook veel. Om vrij te kunnen bewegen trainen we in de gymzaal. We raden deelnemers aan kleding aan te trekken die lekker zit.

Welke thema’s?

• Stevig staan
  • Lichaamstaal
  • Grenzen aangeven en aanvoelen
  • Grenzen verdedigen (verbaal en fysiek)
  • Gedrag binnen relaties
  • Gevoel en intuïtie
  • Social media en internet
  • Omgaan met groepsdruk.

Hoe vaak?

Er zijn in totaal acht bijeenkomsten van 1.5 uur. Na de training volgt er een eindgesprek met de trainer. Tijdens dit gesprek bespreken we wat er is geleerd. Mogelijk krijgt de deelnemer nog aanvullende tips van de trainer.

Waar?

Dit wordt afgesproken met de school. Deelnemers worden hierover tijdig geïnformeerd door de trainer.

Een leerling aanmelden? Vul een aanmeldformulier in of neem contact op met het secretariaat voorlichtingen via (088) 178 7362 of secretariaat@okeopschool.nl. Let op: leerlingen kunnen alleen aangemeld worden door de school of jeugdverpleegkundige van de JGZ.

De lessen worden kosteloos aangeboden. Dit project wordt gefinancierd door de gemeente Almere in het kader van preventie.

Download hier de Factsheet Pink Perfect (VO)