Werken bij

Oké op School biedt preventieve jeugdhulp voor kinderen en jongeren in Almere

Werken met kinderen, jongeren en hun ouders of opvoeders is niet voor iedereen weggelegd. Wanneer ben je geschikt voor dit werk? Hoe kun je echt iets betekenen voor kinderen en jongeren bij wie het soms net even anders loopt thuis, op school of in de kinderopvang? Ben je in staat om zelf professionele keuzes te maken volgens je eigen inzichten?

We hebben regelmatig vacatures voor Begeleider Jeugdhulp of Trainer bij Oké op School.

Contact maken komt vanuit je hart

“Soms hebben kinderen een extra steuntje in de rug nodig en daar wil ik graag bij helpen. Ik vind het belangrijk dat kinderen zich gehoord en gezien voelen. Dat er bijvoorbeeld samen met hen wordt gekeken welke mogelijkheden er zijn.” Joy Egberts, Begeleider Jeugdhulp

“In ons werk kom je samen verder. In afstemming met onze collega’s en ook met ouders en leerkrachten. Zodra je samen op één lijn zit en gezamenlijk hetzelfde doel voor een kind nastreeft, kun je meer bereiken.” Meruchia Gefferie, Begeleider Jeugdhulp

Wij werken samen met ouders en de kinderopvang, het primair en voortgezet onderwijs. De kinderen en jongeren staan in ons werk centraal. Samen met professionals en ouders bieden we ondersteuning bij lichte hulpvragen gericht op de sociaal emotionele ontwikkeling en weerbaarheid. Contact maken is in ons werk essentieel.

“Flexibiliteit is een belangrijke eigenschap. Luisteren naar wat het kind of een jongere je te vertellen heeft. Maar ook goed kunnen samenwerken. Dan krijg je echt contact. En dat geeft heel veel voldoening als je dit werk doet.” Marije van Haarlem, Trainer

“Goed contact kunnen maken is misschien wel het allerbelangrijkste in het werken met deze doelgroep. En daarvoor is het nodig dat het uit je hart komt. Kinderen voelen dat en alleen dan kan er vertrouwen ontstaan.” Anne Oldenhof, Trainer

Er kan veel meer. Want jij kunt meer!

Oké op School biedt verschillende mogelijkheden om kinderen en jongeren in Almere een steuntje in de rug te geven. Oké op school is onderdeel van jeugdhulporganisatie Triade-Vitree.

Heb jij interesse in een baan bij Triade-Vitree? Bekijk hier ons actuele vacatureaanbod.

Elk jaar zijn er ook diverse stageplaatsen beschikbaar:

• Stage begeleider jeugdhulp 24/32 uur (binnenkort online)
  • Stage trainer 24/32 uur (binnenkort online)