Oké met jezelf (+XS)

Groep 2 en 3 (XS) + Groep 5 t/m 8
6 bijeenkomsten (groep 2 en 3) en 8 bijeenkomsten (groep 5 t/m 8)
School in de buurt
“Ik accepteer dat fouten maken mag”

Voor wie is de training Oké met jezelf?

De Oké met jezelf training is bedoeld voor leerlingen die hulp kunnen gebruiken bij het vergroten van hun zelfvertrouwen. Het gaat daarbij om leerlingen die moeite hebben om positieve ervaringen en kwaliteiten van zichzelf te waarderen.

Hoe?

De leerling kan tijdens de training in een veilige omgeving ontdekken welke vaardigheden en kwaliteiten hij/zij al heeft en hoe hij/zij deze kan gebruiken om nieuwe oplossingen toe te passen.

De groep bestaat uit 6 tot 8 leerlingen en 2 trainers. Gezamenlijk oefenen we aan de hand van groepsgesprekken, samenwerkingsopdrachten, werkbladen en oefeningen. Ook is een aparte ouderbijeenkomst onderdeel van deze training.

Welke thema’s?

Iedere groep is anders. We proberen de training zo veel mogelijk aan te laten sluiten bij de leerdoelen van de leerlingen. De volgende onderwerpen bespreken we in de training.

• Kwaliteiten
  • Complimenten ontvangen en geven
  • Ontspannen
  • Helpende gedachten maken
  • Omgaan met teleurstellingen
  • Accepteren van fouten
  • Samenwerken
  • Lichaamshouding
  • Reflecteren: kijken naar jezelf, wat zijn mijn sterke kanten, wat vind ik nog lastig? Wat heb ik nodig?

Hoe vaak?

Voordat een leerling gaat starten, wordt deze leerling samen met de ouder(s)/verzorger(s) uitgenodigd voor een aanmeldingsgesprek. Hierin bespreken we wat de leerling bij ons kan leren.

De Oké met Jezelf training zelf bestaat uit 8 bijeenkomsten. De Oké met Jezelf xs, bestaat uit 6 bijeenkomsten.

Na de training sluiten we af met een eindgesprek waarbij ook de ouder(s)/verzorger(s) worden uitgenodigd. In dit eindgesprek evalueren we de training en bespreken we wat de training heeft opgeleverd

Waar?

De exacte locatie delen we tijdens het aanmeldgesprek.

Een leerling aanmelden? Vul een aanmeldformulier in of neem contact op met het secretariaat (088) 178 7362 of secretariaat@okeopschool.nl. Let op: leerlingen kunnen alleen aangemeld worden door de school of jeugdverpleegkundige van de JGZ.

De lessen worden kosteloos aangeboden. Dit project wordt gefinancierd door de gemeente Almere in het kader van preventie.

Download hier de factsheet Oké met Jezelf (+XS).