S.T.O.R.M.

Groep 5 t/m 8
8 Bijeenkomsten
Op school
“Ik kan conflicten zelf en rustig oplossen.”

Voor wie is de training S.T.O.R.M.?

De training S.T.O.R.M. is er voor kinderen die ineens heel boos kunnen worden en dan dingen doen waar ze spijt van krijgen. De training is er voor kinderen die in groepsverband willen leren om op een andere manier om te gaan met gevoelens van boosheid.

Hoe?

Kinderen kunnen tijdens de training in een veilige omgeving oefenen met nieuw gedrag. De groep bestaat uit kinderen uit de buurt en een trainer. We helpen ze te kijken naar zichzelf en oplossingen te bedenken. In de groep kunnen ze goed zien hoe je omgaat met een ander en anderen met jou, bijvoorbeeld door te oefenen met rollenspelen, spelletjes en opdrachten.

Welke thema’s?

• Luisteren
  • Aandacht voor zichzelf vragen en aandacht aan anderen leren geven op het juiste moment
  • Kijken naar anderen en begrijpen wat ze zien
  • Gevoelens leren kennen
  • Leren zichzelf te concentreren in verband met zelfcontrole
    Kijken naar zichzelf, zijn ze tevreden/niet tevreden met wat ze doen en waarom?
  • Een compliment geven
  • Leren andere oplossingen te bedenken dan boos worden.

Hoe vaak?

De training bestaat uit 8 bijeenkomsten. Voordat de kinderen starten, worden ze samen met hun ouder(s)/verzorger(s) uitgenodigd voor een aanmeldgesprek. Hierin bespreken we wat het kind tijdens de training zou kunnen leren.

Na de training sluiten we af met een eindgesprek waarbij ook ouder(s)/verzorger(s) worden uitgenodigd. In dit eindgesprek bespreken we wat er is geleerd.

Waar?

De training vindt plaats tijdens of na schooltijd op school.

Een leerling aanmelden? Vul een aanmeldformulier in of neem contact op met het secretariaat voorlichtingen via (088) 178 7362 of secretariaat@okeopschool.nl. Let op: leerlingen kunnen alleen aangemeld worden door de school of jeugdverpleegkundige van de JGZ.

De lessen worden kosteloos aangeboden. Dit project wordt gefinancierd door de gemeente Almere in het kader van preventie.

Download de factsheet S.T.O.R.M.