Cyber 24

Leerlingen VO
+/- 50-60 minuten
Op School
“Vind je weg in de escape room van de digitale wereld”

Wat leren leerlingen tijdens de les Cyber24?

Cyber24 is een unieke experience voor jongeren om digitale criminaliteit tegen te gaan. Het spel begint met een escape(room) ervaring door middel van een escapekoffer.

Het doel van Cyber24: jongeren bewust maken van wat online gewenst en ongewenst gedrag is en wat de gevolgen van ongewenst gedrag zijn, voor henzelf en voor hun slachtoffer(s).

Hoofdthema’s

Voor- en nadelen en gevaren van internet en sociale media.

De cyber24 escapekoffer bestaat uit verschillende korte verhaallijnen voor en over jongeren. De onderwerpen zijn:

1. ID-fraude (2x)
  2. Ben jij VOS? (Veilig On Social media)
  3. Online fraude en oplichting
  4. Digitaal pesten
  5. Afdreiging

Wij hebben jaarlijks contact met alle scholen in Almere om te onderzoeken of er behoefte is aan ondersteuning. Verwijzers kunnen zelf ook contact opnemen met het secretariaat voorlichtingen voor het aanvragen van lessen. Mail naar secretariaat@okeopschool.nl of neem telefonisch contact op via 088-1787362.

Lessen worden kosteloos aangeboden. Dit project wordt gefinancierd door de gemeente Almere in het kader van preventie.

Download hier de Factsheet Cyber 24.