Inkijkje: Lina (3 jaar)

Lina, 3 jaar. Lina laat thuis steeds vaker driftbuien zien. De voorschool heeft in gesprek met Lina’s moeder een Sterke Start begeleider uitgenodigd. In gesprek met Lina’s moeder en de pm-er van de groep, komt naar voren dat moeder het gevoel heeft dat ze met haar kind in een negatieve spiraal is beland. Ze wil graag dat haar relatie met haar dochter positief verandert. De begeleider van Sterke Start heeft gekeken wat Lina zou kunnen helpen vanuit een positieve benadering. Deze tips heeft ze met moeder en de pm-er gedeeld.

In overleg met Lina’s moeder is ook samen met JGZ Almere gekeken naar een mogelijkheid om haar te ontlasten van de dagelijkse zorg voor Lina. Dit is gelukt met een VVE indicatie. Lina gaat nu 4 dagdelen naar de voorschool en dit geeft haar moeder ‘lucht’. Ze heeft nu meer energie als haar dochter thuis is en ze ervaart meer rust om Lina positief te benaderen.

Na 3 weken is de begeleider Sterke Start bij Lina en haar moeder op bezoek gegaan. Lina’s moeder is blij verrast dat de situatie positief is veranderd. Ze is zich bewust van haar eigen gedrag en positieve invloed ten aanzien van de opvoeding van haar dochter. Over 6 weken is het vervolggesprek.

Heb jij een vraag waarvoor je Sterke Start wilt inschakelen, laat het ons weten. Bel of mail ons!

Telefoon: Frieda: 06- 53 32 52 04/ Suzanna: 06- 30 99 76 66.

Mail: sterkestart@triadevitree.nl