Start pilotles vo: ‘Almere Ontwapent’

Steeds meer jongeren lopen gewapend rond. Dit is zowel landelijk als in Almere een probleem. In opdracht van de gemeente Almere heeft Oké op School samen met een ervaringsdeskundige de voorlichtingsles ‘Almere Ontwapent’ ontwikkeld.

Door vanuit verschillende perspectieven in gesprek te gaan, beogen we de bewustwording van leerlingen te vergroten. Met name over de gevolgen van wapenbezit en het gebruik van wapens, zowel voor henzelf als voor een ander. De les bevat ook een leerlingen-challenge, om zo samen met de klas tot oplossingen te komen voor het groeiende wapenbezit onder jongeren.

De pilotlessen starten binnenkort op het Echnaton in Almere. Na de pilotperiode blikken we terug op de eerste lessen in het vo. We informeren na de zomer de vo scholen in Almere over deze en andere voorlichingslessen uit ons aanbod. Mocht je als school of leerkracht vragen hebben over ons aanbod, laat het ons weten via secretariaat@okeopschool.nl.

Bekijk hier ons volledige Oké op School aanbod .

Foto: Michal Balog