Omroep Flevoland (+ NOS) in de les Cyber 24!

Te gast bij de les Cyber 24 in groep 8!

Omroep Flevoland is te gast in groep 8 op de Windwijzer in Almere. Oké op School trainers Ruben en Hanneke geven een kijkje achter de schermen bij Cyber 24. Cyber24 is een escaperoomspel, waarin leerlingen interactief kennismaken en leren over cybercriminaliteit en online veiligheid. Spelenderwijs ontdekken leerlingen vanaf 12 jaar de gevaren van de digitale wereld. Zo worden leerlingen zo vroeg mogelijk mediawijs en leren zij zelf online bewuste keuzes kunnen maken (in overleg met hun ouders).

Bekijk het volledige nieuwsfilmpje (Omroep Flevoland). Cyber24 = Nieuws! We waren ook te zien op het NOS Journaal!

Het spel bestaat uit een koffer met allerlei opdrachten, filmpjes, slotjes en codes. Er worden verschillende thema’s behandeld, zoals id-fraude, oplichting, digitaal pesten en veiligheid op sociale media. Deze les is ontwikkelt voor leerlingen van 12-21 jaar. Wil je meer weten over Cyber 24? Kijk dan ook bij ons aanbod.